Vragen of een offerte aanvragen?
(050) 313 82 88 | Offerte | Contact

5 Trends voor 2023

Over een paar weken tikken we weer een nieuw jaar aan. Ongelofelijk hoe snel de tijd toch gaat. Maar het is toch echt zo: 2023 is in zicht. 

December geeft ons altijd een moment van bezinning. Om stil te staan bij het afgelopen jaar, de mooie projecten die we hebben gemaakt én om trends te ontdekken. Waar gaat de focus liggen volgend jaar? Gebaseerd op al onze ervaring, zien we vijf trends voor 2023. 

Nóg meer focus op duurzaamheid

De duurzame trend heeft zich in de afgelopen jaren exponentieel ontwikkeld. De focus op duurzaamheid zien we toenemen bij zowel onze leveranciers als bij de vraag vanuit klanten. Fijn, want de omslag naar duurzaam moeten we met z’n allen maken. 

Voor het komende jaar, en eigenlijk de komende jaren, verwachten we nóg meer focus op duurzaamheid. Daarbij bedoelen we duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Denk aan materiaalgebruik, bijvoorbeeld items gemaakt van rPET of bedrukking met waterinkt. Maar duurzaamheid zit ook in het geven van geschenken die langdurig en veelvuldig gebruikt worden. Bijvoorbeeld een Boc’n’roll of een koffie to go beker. 

En de ontwikkelingen staan niet stil. Zo zijn er bloempotten van olifantengras, notitieboekjes van steenpapier en drinkflessen van suikerriet. Wie weet waar we in de toekomst producten van kunnen maken. 

Grote waterflessen 

Bijna iedereen heeft wel een herbruikbare drinkfles in de kast staan. In Nederland is het gemiddelde formaat van zo’n fles 0,5 liter. Het aanbod van grotere flessen is in het afgelopen jaar flink toegenomen. Deze trend lijkt over te waaien uit Amerika en Australië, waar de grotere flessen al aardig in het straatbeeld zijn ingeburgerd.

Misschien denk je bij een literfles aan een PETfles met frisdrank. Gelukkig zijn de herbruikbare grotere drinkflessen iets stijlvoller. Neem als voorbeeld deze mooie fles met karabijnhaak. Handig om aan je tas mee te nemen. 

Made in Europe

Als de corona pandemie een ding heeft laten zien, is het dat globalisering naast goede dingen ook uitdagingen met zich meebrengt. Bijvoorbeeld op het gebied van transport. Een tekort aan containers, stijgende materiaalkosten en lockdowns zorgden ervoor dat we in Europa de afhankelijkheid van met name Azië voelde. 

Dat heeft ertoe geleid dat steeds meer merken en leveranciers hun productie in Europa onderbrengen. Dat heeft verschillende voordelen. Het is makkelijker om te schakelen met een fabriek in dezelfde tijdzone en de transportbewegingen zijn minder groot. En dat is weer fijn voor het klimaat.

Handen uit de mouwen

Een trend dat zich al een paar jaar doorzet, is het geven van groene geschenken. Daar bedoelen we bijvoorbeeld gepersonaliseerde zaadzakjes of zaadbommetjes mee. Een leuk geschenk waarmee je je doelgroep stimuleert om hun groene vingers aan het werk te zetten. 

Deze groep van groene geschenken breidt steeds meer uit naar DIY (do-it-yourself) geschenken. Zo zien we een trend ontstaan van het geven van een tablet met aarde, zaadjes & een potje. We kennen waarschijnlijk allemaal het voorbeeld van de Albert Heijn moestuintjes. Met zo’n leuk cadeau kweekt je doelgroep zelf kruiden, groente of bloemen. 

De DIY trend is een blijvertje. Denk bijvoorbeeld aan vogelhuisjes of insectenhotels die men zelf in elkaar kan zetten. Met zo’n geschenk geef je én een ervaring én een product cadeau, waar men nog lang plezier van heeft. 

Relax, take it easy

We zijn allemaal maar druk druk druk. Daarom is het belangrijk dat er tijd genomen wordt om te ontspannen. Bijvoorbeeld door een moment voor jezelf te creëren. Lekker het bad laten vollopen, met een boek op de bank of luisterend naar muziek. 

In de relatiegeschenkenbranche zien we steeds meer geschenken die daarbij aansluiten. Bijvoorbeeld doucheproducten met een gepersonaliseerd label, zachte hamamdoeken met een borduring of kwalitatief goede koptelefoons. Een wellnesspakket met je eigen logo of ontwerp? Geen probleem.

Hoe fijn zo’n moment voor jezelf is: ontspanning zit vaak ook in beweging. Sporten, een spel doen, tuinieren: allemaal activiteiten waar je lichaam geactiveerd wordt en je hoofd op pauze staat. Ook in deze hoek komen we de leukste geschenken tegen. Bijvoorbeeld een Kubb spel, springtouw of tuingereedschap. 

Hopelijk heb je wat ideeën opgedaan voor jouw eigen promotionele items en relatiegeschenken in 2023. Ons voornaamste advies: geef een cadeau waar je doelgroep echt iets aan heeft. Dat is uiteraard per doelgroep, doel en bedrijf verschillend. Wij denken graag met je mee voor het perfecte item. 

 

 

Offerte of informatie

    Product:

    Naam*:

    Organisatie*:

    Telefoon:

    Email*:

    Bijlage:

    Mijn vraag aan P&P:

     
     
     
     
     
     
     
    Contact

      Contact

      Naam*:

      Organisatie*:

      Email*:

      Mijn vraag aan P&P:

        Product:

        Naam*:

        Organisatie*:

        Telefoon:

        Email*:

        Bijlage (bijv. logo of ontwerp):

        Mijn vraag aan P&P: